לשתות או לא לשתות במהלך פעילות גופנית

לשתות או לא לשתות במהלך פעילות גופנית

במהלך שיעורי ריקוד או כל ספורט אהוב עליך תמיד באה השאלה:

לשתות או לא לשתות במהלך פעילות גופנית?

המון אנשים לא חושבים שלישתות בזמן פעילות פיזית חשוב מאוד.

זה אסון, למעשה, זאת אשליה «ככל שאני שותה פחות, כך אני מאבדת מהר יותר את המשקל», למעשה הגיע מהספורט הגדול והיה אושר על ידי הפודיום. כן, לפני התחרות הספורטאים מורידים במשקל על ידי הרבה אמצעים ושיטות שהם משתמשים כזה שהאינקוויזיציה נראת פטפוט ילדותי. אבל העיקר לספורטאי – יום לעמוד ולקחת את המקום הראשון. ולכם יש עוד לחיות ולעבוד! מודלי הפודיום גם משיגים הפחתת נפח עקב האובדן של עור הטבעי ורקמות רכות, אבל, תשלחו לי, איפה הם ואיפה היופי? אגב, זו אחת הסיבות לכך שהמודלים בהופעות לעתים קרובות מפחית את שרירי הרגליים.

אבל אנחנו – לא כאלו! אנחנו – בעד אורח חיים בריאים!

מסקנה — לשתות מים חובה!

אדם נורמלי מאבד דרך זיעה ונשימה (חוץ ממסגרת פיסיולוגית) בערך 1-1.5 ליטר מים ליום. במהלך אימונים הפסדים אלה גודלים ב 1-2 ליטר לשעה. במהלך עבודה קשה ואינטנסיבית על השרירים מעבדים עד 6 ליטר לשעה! ואם במצב זה לא למלאות את האובדן נוזלים, אז הצמיגות של הדם והעומס על הלב תעלה כפולות, במקביל מגביר את הסיכון להיווצרות קרישי דם וצמיחה, כמו כן גם השלכות אחרות לא נעימות.

אפשר לשתות משקאות אנרגיה במהלך פעילות גופנית או אחרי?

המלצות לשימוש במהלך האימון במשקאות אנרגיה וסמים ממריצים- זה גם לאנשים שעובדים לא בשביל הבריאות וגוף יפה, אלה ללוחמים לתוצאה כלשהי. בספורט כמו בכל עסק אחר, צריך לדעת לעצור את עצמך.המטרה שלנו- בריאות!

בהחלט – אסור לשתות משקאות אנרגיה אחרי אימון. קפאין, טאורין, גלוקורונולקטור – רכיבים בסיסים של משקאות אנרגתים- יכולים רק באופן זמני להסוות את הגילויים של התייבשות, הגדלת הרגישות של העצבים, לחץ דם וממגר את שרירי הלב. אחר כך הפעולה שלהם תעבור והיה ממש לא טוב. בנוסף, כמעט כל המשקאות האנרגתיים, בכל מקרה, מעוררת הטלת שתן שמעורר התפתחות נוספת של התייבשות.

דרך אגב, מאותו סיבה לא מומלץ לאחר אימון לשתות הרבה תה ירוק חזק. כוס אחת, בוודאי לא תכאיב, אבל לשחזר את כל מלאי נוזלים שהלכו לאיבוד דרך התה לא כל כך נכון. לפחות כי עם כל היתרונות שלו והמחסן היקר ביותר של חומרים נוגדי חמצון, הוא בכל זאת … ללא מלח!

איזה מים עדיף לשתות: מים מנרלים או מים מהברז?

כל פעם, כשאתה מנגב את הזיעה, אתה מאבד מיקרוגרם של אלקטרוליטי מלח. העיקרי מהם הדרוש בהתאששות- הוא אשלגן, נתרן, סידן ומגנזיום. מהם במידה רבה תלוי, אם בדרך כלל מתרחשת הולכה התוקפת (קראו – אם מפחית את השריר), העבודה של שריר הלב (האם יש «הפרעות» בקצב במהלך פעילות גופנית) וסימנים אחרים של מחאה מצידו של הגוף.

אז, שתו מים מנרלים. מים טובים מבארות תהום, מעיינות הר, באופן אידיאלי – לא מוגזים. כשבוחרים מים מנרלים, שימו לב בעיקר על המים המקומיים ושנבדקו.

מים לא צריכים להיות יותר מידי מלוחים. לא מפרא, ואפילו רפואי שולחנות, אבל יותר טוב – מחדר אוכל. כי מליחות כוללת היא נמוכה, ואנחנו בוחנים את המקרה הזה שבו הסכום לא אומר אל האיכות. מי ריפוי עדיין לשמש כתרופה.

מים צריכים להיות ללא תוספי טעם ארומטי. בסופו של דבר, אתה בעצמך יכול לפני האימון לסחוט לבקבוק מעא מיץ לימון או אשקוליות, אם אתה באמת אוהב את זה.

אם הסוגים הזמינים של מים מינרלים שלא אמינים – אתם יכולים במים מטוהרים רגילים למסמס (בהתאם להוראות) כגון: רגדרון, גלוקוסולן, ציטרוגלוקוסולן וכו’. זה בשילוב אבקות מלחים בפרופורציות הנדרשות. אבל שוב, זה – תרופה. בנוסף, באמצעות תוכן נאות של מלחי אשלגן הם קצת בטעם סבון. מחסן של אשלגן יכול להיות שנוצר בעומסים אינטינסיבים מראש: משמש מיובש, צימוקים, חלב, כשיש צורך גלולות אורתתה אשלגן.

צורך לשתות בתבונה

מישהו בוחר «1-2 לגימות ב 5 דקות», למישהו נוח יותר לעשות 3-4 לגימות של מים ב 10 דקות. אז כדאי לך להתייעץ עם הגוף שלך. בכל מקרה, לא לשתות יותר מליטר אחד של מים לשעה.

וזכור: הצמא — זה לא בקשה, אלא דרישה של הגוף!

תגים: ריקודים ומים, כמה לישתות, מים בזמן אימון, ריקודים בבאר שבע, חוג לריקוד, סטודיו לריקוד.